Komt eraan...
Vaak gestelde vragen
Shared Hosting [7 Vragen]

Wat is Shared Hosting?

Shared hosting is het type hosting waarbij de webserver wordt gedeeld met andere gebruikers. De capaciteit van de webserver wordt dan in stukken gedeeld over meerdere hostingpakketten. Vaak als je hosting koopt, zal je shared hosting krijgen. Ook als dit niet vermeld wordt.


Omvat Shared Hosting ook e-mailhosting?

Ja, er is een standaard mailbox inbegrepen in je hosting account afhankelijk van het pakket.


Kan ik later nog upgraden naar een ander pakket?

Ja, je kan op elk moment upgraden dan zal dit prorata worden berekend voor de aangevraagde maand en daarna zal je prijs veranderen naar het normale pakket tarief.


Is er een geld terug garantie?

Ja, indien je je hosting pakket opzegd binnen de eerste 30 dagen kom je in aanmerking voor een terugbetaling van de overgebleven reeds betaalde maanden.


IMAP versus POP3: wat is beter?

IMAP. Gebruik indien mogelijk IMAP in plaats van POP3. Als uw webhost IMAP niet ondersteunt, moet u er een vinden die dat wel doet.


Wat is het verschil tussen IMAP en POP3?

IMAP en POP3 zijn beide e-mailprotocollen, maar ze werken anders. Hoewel de technische verschillen iets te gedetailleerd zijn om op in te gaan, is het praktische verschil voor gebruikers gemakkelijk te begrijpen.

Met POP3 krijgt u een kopie van de e-mail van de server. Als dat eenmaal gebeurt, is het een onafhankelijke kopie. Meestal wordt de e-mail van de server verwijderd (maar niet altijd). De server weet niet of er iets is gebeurd met de kopie van de client. Dit maakt het erg moeilijk - bijna onmogelijk eigenlijk - om meerdere clients (uw desktop, uw laptop en uw telefoon) te gebruiken om n e-mailaccount te beheren.

Met IMAP worden e-mailberichten - en hun status (gelezen, ongelezen, beantwoord) - gesynchroniseerd tussen de server en alle clients. Hierdoor kan n persoon met n e-mailaccount probleemloos meerdere clients gebruiken.


Wat is een cron-job?

Een cron-taak is een geautomatiseerde taak die volgens een bepaald schema moet worden uitgevoerd.


Managed Wordpress [3 Vragen]

Wat is Managed Wordpress?

Dit betekent dat ze webhosting bieden voor sites die zijn gebouwd met de WordPress-software. Ze bieden een hoog niveau van ondersteuning


Heb ik Managed Wordpress nodig?

Als u een WordPress-site met zeer veel bezoekers heeft is dit aangeraden.


Wat is WordPress?

WordPress is een open source blog- en contentbeheersysteem dat is geschreven in PHP. Het is gratis te gebruiken en is een van de populaire softwareapplicaties voor het uitvoeren van websites. Het ondersteunt ongeveer 25% van alle websites op internet.


Domeinnamen [5 Vragen]

Wat is een domeinnaam?

Een domeinnaam is een unieke naam op internet. Je gebruikt een domeinnaam meestal voor een website. Maar bijvoorbeeld ook voor je eigen e-mail adres.

Je kunt ook de domein alleen parkeren, zodat deze naam niet door iemand anders meer kan worden geregistreerd.


Kan ik een domeinnaam registreren zonder website?

Ja, je kan enkel een domeinnaam registreren zonder deze te koppelen aan een website.

We raden aan van zodra je een concept hebt voor een project je domeinnaam meteen te registreren best zelfs met verschillende extensies.


Kan ik een domeinnaam per maand betalen?

Neen, het registreren/vernieuwen is telkens voor n jaar.

Wel kan je in deze periode je domeinnaam verhuizen maar dan kan de andere provider opnieuw registratie kosten aanrekenen.


Kan ik een domeinnaam kopen die al bezet is?

Neen, een domeinnaam die al bezet is kan je niet bij een proivder kopen tenzij je de verhuiscode van de eigenaar hebt gekregen.

Maar als deze zijn domeinnaam niet wil verkopen dan zal hij je geen verhuiscode geven en kan je hem niet kopen.


Wat als de extensie die ik wil niet op jullie website staat?

Geen paniek, omdat we graag een snelle website hebben zijn niet alle extensies zichtbaar.

Wil je een extensie die niet wordt vermeld dan kan je contact met ons opnemen en helpen we je graag verder.


Microsoft 365 [5 Vragen]

Wat is Microsoft 365?

Microsoft 365 is een cloudgebaseerde abonnementsservice die de beste tools samenbrengt voor de manier waarop mensen tegenwoordig werken. Door eersteklas apps zoals Excel en Outlook te combineren met krachtige cloudservices zoals OneDrive en Microsoft Teams


Hoe kan Microsoft 365 mijn bedrijf helpen?

Als klein bedrijf heb je betaalbare en professionele tools nodig om je te onderscheiden van de concurrentie. Met Microsoft 365 en de reeks cloudgebaseerde tools kan uw team vanaf vrijwel elke locatie samenwerken


Als we naar de cloud gaan, heeft Microsoft dan toegang tot mijn bedrijfsbestanden en e-mailcommunicatie?

De Microsoft Cloud is gebouwd op vertrouwen en Microsoft is een zeer gerespecteerde rentmeester voor online gegevensprivacy. In tegenstelling tot andere cloudservices, zal Microsoft nooit klantgegevens gebruiken om marketing- of advertentiemogelijkheden af te leiden. Bovendien zal Microsoft klantgegevens niet aan een overheidsinstantie of wetshandhavingsinstantie bekendmaken, tenzij dit wettelijk verplicht is. Klik hier voor meer informatie over het Microsoft Vertrouwenscentrum.


Kan ik Microsoft 365-abonnementen toevoegen of verwijderen als het personeelsbestand van ons bedrijf verandert?

Ja! Elotech kan u helpen het aantal abonnementen hoger of lager aan te passen op basis van uw veranderende personeelsbestand. We raden producten met een maandabonnement aan, waardoor het gedoe en de mogelijke kosten van een langetermijnverbintenis worden gelimineerd.


We gebruiken niet allemaal Windows-pc's in mijn bedrijf, kunnen we nog steeds Microsoft 365 gebruiken?

Ja. De applicaties en services die beschikbaar zijn via Microsoft 365 zijn beschikbaar op verschillende platforms, apparaatvormfactoren en besturingssystemen. U kunt er zeker van zijn dat Microsoft ervoor heeft gezorgd dat toegang tot uw bedrijfsgegevens en app in Microsoft 365 beschikbaar is, ongeacht hoe u er toegang toe hebt. Windows, Mac OS, iOS, iPad OS en Android worden allemaal algemeen ondersteund.


Professionele e-mail [5 Vragen]

Hoeveel e-mailadressen kan ik koppelen?

Elk pakket heeft onbeperkt aantal e-mailadressen maar telkens maar 1 mailbox.
Je zal dus per gebruiker een pakket moeten aankopen.


Kan ik mijn e-mails ook bekijken via het internet?

Je kan je e-mails altijd bekijken via outlook.com waar je kan inloggen met jou account.


Krijg ik een Outlook licentie bij mijn pakket?

Een Outlook licentie is enkel inbegrepen bij het "Exchange Business" pakket.


IMAP versus POP3: wat is beter?

IMAP. Gebruik indien mogelijk IMAP in plaats van POP3. Als uw webhost IMAP niet ondersteunt, moet u er een vinden die dat wel doet.


Wat is het verschil tussen IMAP en POP3?

IMAP en POP3 zijn beide e-mailprotocollen, maar ze werken anders. Hoewel de technische verschillen iets te gedetailleerd zijn om op in te gaan, is het praktische verschil voor gebruikers gemakkelijk te begrijpen.

Met POP3 krijgt u een kopie van de e-mail van de server. Als dat eenmaal gebeurt, is het een onafhankelijke kopie. Meestal wordt de e-mail van de server verwijderd (maar niet altijd). De server weet niet of er iets is gebeurd met de kopie van de client. Dit maakt het erg moeilijk - bijna onmogelijk eigenlijk - om meerdere clients (uw desktop, uw laptop en uw telefoon) te gebruiken om n e-mailaccount te beheren.

Met IMAP worden e-mailberichten - en hun status (gelezen, ongelezen, beantwoord) - gesynchroniseerd tussen de server en alle clients. Hierdoor kan n persoon met n e-mailaccount probleemloos meerdere clients gebruiken.


SSL Certifcaten [4 Vragen]

Wat is SSL Security?

Dit is een afkorting voor Secure Sockets Layer. Dit is een algemeen protocol dat wordt gebruikt om informatie veilig online te communiceren. Dit protocol biedt een veilig pad dat loopt tussen twee met internet verbonden machines of twee machines op hetzelfde interne netwerk. Het is een buitengewoon handig hulpmiddel dat wordt gebruikt door webbrowsers die veilig verbinding moeten maken met een webserver, gezien de wilde onveiligheid die inherent is aan internet. SSL werkt meestal en zet een beveiligde sessie op met weinig of geen interactie van de persoon die de website daadwerkelijk bezoekt. U ziet misschien dat de browser een hangslot weergeeft of dat het adres een hangslot en een groene balk toont - dat zijn de kenmerken van SSL die zijn magie doet.


Is mijn website beveiligd?

Waarschijnlijk niet aangezien niet alle hostingproviders een gratis SSL Certificaat geven of dit altans niet automatisch activeren.


Heb ik een SSL Certificaat nodig?

U heeft een SSL-certificaat nodig als u met gevoelige klantgegevens omgaat. E-commercesites, die meestal creditcardbetalingen afhandelen, hebben absoluut een SSL-certificaat nodig. Een site die persoonlijke of privcommunicatie mogelijk maakt - e-mail, messaging, bestandsopslag - heeft een certificaat nodig.

Zelfs als u geen specifieke vereiste heeft voor een SSL-beveiligingscertificaat, wilt u er misschien toch een aanschaffen. Een aantal organisaties heeft erkend dat HTTPS in het algemeen veiliger browsen bevordert. Google is het hiermee eens en biedt in feite een SEO-voordeel aan sites die HTTPS gebruiken als een stimulans om meer sites aan te moedigen om het te adopteren.


Welke beveiliging is nodig voor creditcardtransacties?

Creditcardtransacties moeten altijd via SSL (HTTPS) worden uitgevoerd. Creditcardnummers mogen alleen worden opgeslagen in een zeer veilige, gecodeerde datastore (wat meestal betekent - niet de applicatie die u momenteel aan het bouwen bent, maar met een volwassen, goed aangeschreven betalingsprocessor).


Klantenpaneel [5 Vragen]

Waarvoor heb ik het klantenpaneel nodig?

Met ons klantenpaneel kan u nieuwe abonnementen, domeinnamen, SSL Certificaten of andere diensten bestellen/opzeggen en aanpassen. Om uw diensten volledig te beheren kan u gebruik maken van ons controlepaneel.


Kan ik een abonnement opzeggen?

Een abonnement opzeggen is mogelijk door contact op te nemen met ons en te vermelden welk abonnement u wenst op te zeggen. Vervolgens ontvangt u een link naar een opzeg formulier ter verificatie.

Opgelet! Een abonnement opzeggen gaat onmiddelijk in na verwerking, om je abonnement niet te laten hernieuwen en dus te laten vervallen bij het einde van de termijn kan u via het klantenpaneel hernieuwen uitschakelen.


Kan ik mijn domeinnaam zelf verlengen?

Het is niet nodig om je domeinnaam zelf te verlengen, wanneer uw vervaldatum nadert zullen wij dit automatisch voor u doen (tenzij u hernieuwen uitschakeld). U ontvangt 30 dagen voor het verlengen van uw domeinnaam een factuur.


Kan ik online betalen bij een bestelling?

Bij een nieuwe online bestelling zonder tussenkomst van ons moet u via bancontact betalen vooraleer wij uw diensten kunnen activeren. Bij een hernieuwing of een bestelling door ons geplaatst zal u een factuur ontvangen via e-mail met hierop een rekeningnummer en gestructureerde mededeling om te betalen.


Kan ik mijn persoonsgegevens inkijken?

Ja, u kan alle gegevens die wij van u hebben opvragen door een e-mail te sturen naar persoonsgegevens@elotech.be voeg als bijlage uw identiteitskaart toe waarin u uw identiteitskaartnummer weghaald.


Controlepaneel [6 Vragen]






Meer vragen of hulp nodig?

Bekijk zeker eerst onze support artikels van het controlepaneel. Door hier te klikken.